4 hónap Linzben

Friss topikok

  • KoBa(k): Jó pakolást, hazautat! (2012.01.21. 20:32) Utolsó napjaim (Linzben)
  • KoBa(k): Gratulálok az eredményeidhez, amilyen nehezen mentél ki, annyira hasznos volt a jelek szerint ez a... (2012.01.19. 01:19) A linzi megméredtetéseimnek ezennel vége!
  • judmum: No, ezt a mongol éttermet kipróbáljuk vasárnap... Vagy máshová viszel minket? Szépen kell búcsúzni... (2012.01.18. 09:12) Faust
  • bombazsu: @szeeesz: Az ünnepekre, 19-én. :-) Tanulsz oroszul??? (2011.12.06. 15:09) Előadások a különböző kultúrákról
  • bombazsu: Ezek szerint az! Csak hogy a többiek is "értsék": kicsit savanyú izzadságszag szerű, némi édeskés ... (2011.11.29. 21:45) International Week

Kulcs

2009.03.03. 23:02 - bombazsu

Ma reggel indult haza Miki. Valószínűleg hazaért, mert most épp vele beszél a Nóri a szomszéd szobában. Nekik szokásuk, hogy egy kulcsot benne hagynak a zárban, de általában úgy, hogy nem tolják bele annyira, hogy kívülről ne lehessenn kinyitni. Ma reggel is majdnem ezekkel a paraméterekkel rohantak ki a reptérre. Én pedig a nyelviskolába. Viszont amint magamra húztam az ajtót, eszembe jutott a kulcs: vajon mennyire van a zárba tolva?? Ha bezárom az ajtót, megtudom! Meg is tudtam! :-( De ilyesmikkel nem volt időm foglalkozni, mert egy kicsit lassan készültem el. Az iskolában nagyon jó volt. A kóreaiak és egy török megtudták, hogy Ungarn ugyanaz, mint a Hungary és ennek borzasztóan örültek, mert a Hungaryt azt ismerik, talán már jártak is ott. És még a francia tudományomat is villogtattam! A "warum" német szót kérdezte a tanár (Susanne) minden nációtól. Tudni akarta, hogy különböző nyelveken hogyan mondják ezt a gyönyörű szót. A tunéziai gyerek (Hassen) megint mellettem ült. (Tegnap is.) Tőle franciául kérte volna Susanne, de neki nem ugrott be. Nekem viszont beugrott, miután meghallottam spanyolul. Így franciául (is) én tudtam, bi-bi-bíííí!! :D

Hogy a kulcsos sztori végére érjek.... hazajöttem. A kulcs még mindig nem ment be a zárba kívülről. Fölmentem Wollenweberékhez, Szilvinek elmeséltem, hogy hogy jártam. Lényeg a lényeg, ki kellett hívni egy kulcsos embert (szerintem az is lehet, hogy egy hivatásos betörő volt), és ő 10 perc alatt kiszedte a bent lévő kulcsot - kívülről - kb. 70 ajróért cserébe. Kicsit hülyén érzem most magam. De amíg nem jutottam be a lakás(om)ba, addig jót beszélgettünk. Pl. nyelvtanulásról. Dominik mondta, hogy most épp egy kicsit depressziós, mert látott egy angol fickót a TV-ben, aki 10 nyelven beszél, és 2 hét alatt tanult meg németül. Mint kiderült, autista a gyerek, de hihetetlen nyelv érzéke van. Arra jött rá, hogy minden szó, ami KN-nel kezdődik, az kicsi és gömbölyű, és ami ST-vel, az meg vékony és hosszú. Most nézem a szótárt; a der Knoten (csomó) ráillik a szabályra, de a der Knast (börtön) aligha kicsi és gömbölyű.

Viszont holnap megyek egy koncertre, a Dominik munkahelyére: a Filharmóniára. A Filharmónikusok 12 csellistája ad koncertet. Dominik szerzett ingyen jegyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://bombazsu.blog.hu/api/trackback/id/tr18978631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karón Varjú 2009.03.05. 17:50:35

Helló Bombazsu,

végre én is kommentelek. Sajna' ma ki kell hagynom a kórust, mert dolgoznom kéne, de jelenleg nem igazán megy, így hát O. viszi a pesti bandát az esőben. De legalább elolvastam a blogodat, az is valami!

A 12 cselló elég fini lehetett!

bombazsu 2009.03.05. 22:00:46

Karón Varjúkám, hogy jött ez a név?? Vicces! :-)
A 12 csellista egyszerűen csúcs-szuper-bombajóó-szenzációs-hihetetlen élmény volt! Új rajongójuk akadt... ;) [Te is csellózhatnál ilyen királyul!!]


süti beállítások módosítása