4 hónap Linzben

Friss topikok

  • KoBa(k): Jó pakolást, hazautat! (2012.01.21. 20:32) Utolsó napjaim (Linzben)
  • KoBa(k): Gratulálok az eredményeidhez, amilyen nehezen mentél ki, annyira hasznos volt a jelek szerint ez a... (2012.01.19. 01:19) A linzi megméredtetéseimnek ezennel vége!
  • judmum: No, ezt a mongol éttermet kipróbáljuk vasárnap... Vagy máshová viszel minket? Szépen kell búcsúzni... (2012.01.18. 09:12) Faust
  • bombazsu: @szeeesz: Az ünnepekre, 19-én. :-) Tanulsz oroszul??? (2011.12.06. 15:09) Előadások a különböző kultúrákról
  • bombazsu: Ezek szerint az! Csak hogy a többiek is "értsék": kicsit savanyú izzadságszag szerű, némi édeskés ... (2011.11.29. 21:45) International Week

Utolsó napjaim (Linzben)

2012.01.21. 13:54 - bombazsu

A tegnapi napomat teljes egészében rászántam arra, hogy a papírmunkákat elintézzem. Reggel a városházán kezdtem a napot: kijelentkeztem. Azt vettem észre, hogy itt nagyon kedvesek és segítőkészek az emberek, ha segítséget kérek. Nem igazán tudtam, hogy mit kell csinálnom a "kijelentkezés" címszó alatt, így bementem, egy éppen megürült ügyintéző bácsihoz odaálltam, és elmondtam neki, hogy külföldi vagyok, ebben a szemeszterben itt tanultam, de itteni tanulmányaimat most befejezem, hazaköltözöm, ezért ki kell jelentkeznem, de nem tudom, hogy mit kell tennem. Odanyújtottam egy papírt, mondván ez lehet, hogy szükséges. A bácsi elolvasta, majd megvilágosult fejjel vidáman dudorászva kattintgatott a számítógépen, kinyomtatott egy papírt, amit alá kellett írnom, és ezzel végeztem is. Nehezen hittem el, hogy azért sétáltam ennyit az esőben, hogy 10 percen belül elintézze nekem ezt egy vidám, kedves bácsi. (Már szinte hiányzott a magyar savanyú-pofa, rosszallás és egyéb bénázás...)

Ezután siettem tovább az egyetemre, mert a helyi HÖK-ösök (vagy egyéb minden-lében-kanál emberkék) ingyen reggelire hívtak. Gondoltam eleget téve a meghívásnak, eszem egy keveset, majd az erasmusos emberkéket környékezem meg. Ez néhány óra várakozás után sikerült is, ugyanis nem egyeztettem velük időpontot, így nekik nem volt annyira alkalmas ez a szeánsz... :-) De végül kb. félóra alatt mindent kitöltöttünk, kinyomtattunk, aláírtunk, lepecsételtünk.

Kora délután volt az utolsó énekórám. Nagyon tetszett, mint mindig. Itt is elbúcsúztam a tanártól, aki mindenféle jó tanáccsal látott el a továbbiakhoz.

Rögtön innen mentem - volna - a félév folyamán felgyűlt fénymásolás és nyomtatás árát kifizetni, de az illetékes iroda 13 órakor bezárt. Ekkor kb. délután fél 3 volt. Ismét irány az erasmusos iroda, ahol már szinte agyvérzést kaptak, amikor megláttak. Megint elmondták, hogy túl későn jövök és túl későn akarom ezeket elintézni. (De most mit csináljak?? Aznap délben még nyomtatnom kellett!) Végül odaadtam 3 eurót, hogy fizessék be. Mondtam, hogy ha kevés, akkor májusban (amikor a Christian Budapesten lesz) kifizetem neki a maradékot. Utólag jobban utánaszámolva szerintem csak 2,5 eurót kellett volna fizetnem. Mindegy, úgy döntöttem, hogy ennyit megengedhetek magamnak!

Ma már csak rendet rakok, pakolászok, megeszem az utolsó kajamaradékokat. Furcsa, hogy milyen gyorsan eltelt ez a 4 hónap! Mindent összegezve úgy érzem hasznos volt. És nyilván ezt főleg azoknak köszönhetem, akik rábeszéltek erre, de főleg az otthoniaknak, akik mindenben támogattak.

Holnap dél körül érkeznek a szüleim, így ismét könnyű dolgom van a hazaköltözéssel. :-)

Majd még lesz egy búcsú bejegyzés is, ígérem! ;-)

A bejegyzés trackback címe:

https://bombazsu.blog.hu/api/trackback/id/tr983623743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.



süti beállítások módosítása